Ežeras YELLOW STONE

Yellowstone-2 copy.jpg

Nuotraukas apie plaukimą galima pažiūrėti čia...

Plaukimas per Yellowstone'o ežerą Vidmanto Urbono žmonos Ritos lūpomis

LIEPOS 19 D.

Yellowstone'o ežeras įveiktas! Nei dideles  bangos, nei ledinis 8,6 laipsnio celsijaus vanduo nesutrukdė Vidmantui Urbonui įveikti Yellowston'o ežero. Kai Lietuvoje buvo gili liepos 19 naktis, Vidmantas grybšnis po grybšnio matavo ežero vandenį, taip tęsdamas ekologinį projektą "Vanduo tai gyvybė" ir dar kartą primindamas pasauliui apie vandens svarbą. Šį plaukimą Vidmantas skyrė Žalgirio mūšio 600-osioms metinėms.
Išplaukiantį Vidmantą išlydėjo ir šiltai sutiko Yellowstone'o parko administracijos darbuotojai. Jie džiaugėsi, kad jų parko ežeras įeis į istoriją. Atostogaujantys amerikiečiai domėjosi mūsų šalimi, bendravo su mumis.
Šis plaukimas buvo tarsi geras patikrinimas prieš kito etapo plaukimą pačiame šalčiausiame, giliausiame ir didžiausiame pasaulyje gelavandeniame ežere - Baikale, kuris bus skirtas lietuvių tautos tremties 70-mečiui.

LIEPOS 18 D.

Yellowstone'as sutiko ne itin svetingai. Didelės bangos, šaltas vanduo (+9).
Pirma treniruotė truko 15 min. Po to sekė organizaciniai netikėtumai. Užsakant laivą nebuvo leista vieniems plaukti į ežerą - reikalingas kapitonas. Tai buvo griežtas parko reindžerio įsakymas. Kadangi leidimas išduotas vienai dienai, reikėjo skubiai ieškoti išeities - rasti neužimtą kapitoną ir laivą. Prie šalto vandens ir bangų prisidėjo ir tai, kad plaukti 6 val. rytą, kai ramus vanduo, negalėsime, nes laivą ir kapitoną gavome tik 13-tai valandai. Laukia labai nelengvas plaukimas. Startas - liepos 18 d. 22.00 Lietuvos laiku.

LIEPOS 13 D.

Vidmantas Urbonas ir jo palaikymo komanda tęsia kelionę. Jau ketvirta diena, artėjame prie kelionės tikslo, vyksta aklimatizacija. Kol kas Vidmantas treniravosi baseinuose.

Šiandien, liepos 13 d., atvykome į Page miestelį Arizonos valstijoje, prie Powell'o ežero. Taigi dvi dienas Vidmantas turės galimybę treniruotis didžiuliame ežere. Vandens temperatūra čia +27 laipsniai, oras įkaitęs iki + 41 laipsnio celsijaus. Miestelis yra 1500 m aukštyje virš jūros lygio.

Prieš tai aplankėme Didįjį Kanjoną, kur buvome 2200 m aukštyje, vieną popietę praleidome Palm Springse 2800 m aukštyje. Taigi palengva pratinamės prie aukščio ir laiko juostų skirtumo (laiko skirtumas su Lietuva yra 10 valandų). Yellowstone'e prognozės kol kas neguodžiančios. Oro temperatūra naktį tesiekia + 4, vanduo įšilęs vos iki + 6-7 laipsnių celsijaus. Po pietų visada lyja,
žaibuoja, pučia gūsingas vėjas. Plaukimą planuojame liepos 18-19 dienomis.

2010-06-30

Netikėtumai – jau Lietuvoje

Plaukimas per Šiaurės Amerikos Yellowstone ežerą skirtas Žalgirio mūšio 600-osioms metinėms. Vakar (birželio 30 d.) paskambino laivo kapitonas, su kuriuo buvo sutarta, kad jis lydės mane plaukiant per ežerą 30 km, ir pareiškė, kad to nedarysiantis. Priežastys labai įdomios: pasirodo, jo laivas negalintis plaukti mažiau nei 15 mylių per valandą greičiu. Be to, Yellowstone‘e iškrito 0,5 m sniego, oro temperatūra – 4 laipsniai žemiau nulio, vandens - +4. Įtikinėjimai, kad akcija privalo tęstis, kad ilgus mėnesius plaukimui rengiausi, treniravausi, kad lydinčiajai komandai nupirkti lėktuvo bilietai, kapitono neįtikina.

Sprendžiame, ką daryti. Pasirodo, išeitis – labai paprasta. Dvylikos žmonių palydai išsinuomosime du katerius ir plauksime savarankiškai. Taigi planai plaukti per ežerą liepos pabaigoje nesikeičia.

Yellowstone‘o ežeras plyti to paties pavadinimo nacionaliniame parke. Šis parkas – seniausias nacionalinis parkas pasaulyje, įsteigtas 1872 m. Jis garsus savo geoterminiais šaltiniais, laukine gamta, kriokliais, žvėrimis. Sakoma, kad čia tikras grizlių ir vilkų rojus.

Yellowstone‘o klimatas gana atšiaurus. Vasaros mėnesiais dieną temperatūra gali šoktelėti iki 21-27 laipsnių šilumos, bet naktį vidutiniškai laikosi apie 0. Ežero vandens temperatūra sušyla iki 14 laipsnių, tačiau, kaip jau žinome, dabar ji siekia vos +4. Plaukimas bus įdomus, tuo pačiu sunkus dar ir todėl, kad ežeras yra beveik 3 km virš jūros lygio – tad kvėpuoti bus sunku.

Labai laukiu jau sutarto susitikimo su tikraisiais amerikiečiais – vietiniais indėnais. Taip pat ketiname pabendrauti ir su vietos lietuvių bendruomene. Manau, laukia labai įdomi kelionė ir žygis.